Menu

3 Slimme tips om je café lokaal te promoten

Een café openen is op zich een hele onderneming. Maar je café succesvol blijven runnen, dat is nog veel moeilijker. Daarom is het van top belang om je etablissement lokaal te promoten. Dit zowel bij nieuwe en bestaande klanten. Dus laten we het hier eens over 3 slimme tips voor café promoties hebben.

Promoot je café via social media

Het grootste deel van de bevolking is voor communicatie, browsen, werken en andere sociale interacties van hun smartphones afhankelijk. Dus wat is er nu een betere manier om jouw doelgroep te bereiken dan via mobiele apparaten en online platforms?

Social media platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram zijn daarvoor uitstekende marketingkanalen. Want het biedt voor een lokaal café een kosteneffectieve en persoonlijke manier om een ​​groot publiek te bereiken. Een dit op een locatie dat ze altijd al bezoeken.

Je kunt bijvoorbeeld een Facebook pagina voor jouw etablissement aanmaken. Een pagina waar klanten foto’s, beoordelingen en hun feedback over allerlei bar evenementen kunnen delen. Je kunt hier ook reclame voor bar promoties te maken.

Maak ook zeker een unieke hashtag voor jouw advertenties aan. Toon die hashtag in jouw zaak om je klanten zo aan te moedigen op social media naar jouw etablissement te verwijzen. Bied speciale promoties zoals kortingen aan voor degenen die jouw hashtag gebruiken en op social media bij jouw café inchecken.

Maak een website voor je café

Overweeg een website voor je café te maken en meld je vervolgens bij Google, Tripadvisor en andere (lokale) online promoters aan. Een website of vermelding op het internet kan een breder publiek helpen je etablissement te vinden.

Start eventueel een blog en verstrek e-mailnieuwsbrieven om je klanten van nieuwe acties op de hoogte te houden. Voeg unieke content aan je blog toe. Bijvoorbeeld door er video’s, foto’s en interviews in op te nemen. Je doet dit om je klanten betrokken te houden en zich met jouw zaak verbonden te voelen. Post regelmatig en voeg een ‘call-to-action’ aan je berichten toe om je klanten zo naar je zaak te trekken.

Vergeet ook zeker niet om jouw café op Google Maps toe te voegen. Dit helpt de lokale bevolking en toeristen je etablissement te vinden. Je kunt jouw bedrijfsinformatie bovendien rechtstreeks in de Waze app invoeren om je ook op hun kaart te krijgen.

Maak gebruik van horeca promotieartikelen

Als café-eigenaar wil je uiteraard dat jouw naam bij al je gasten blijft hangen. Maar je wilt natuurlijk ook dat je potentiële klantens met jouw bedrijfsnaam in aanraking komen. Met horeca promotieartikelen kun jij de naam van jouw café simpel verspreiden. Dit kan onder meer door praktische artikelen in jouw zaak met je logo te laten bedrukken. Denk bijvoorbeeld aan onderzetters en serviesgoed, zoals karaffen, koffie- & theekannen en mokken.

In jouw etablissement draait het daarnaast allemaal om gastvrijheid, een vriendelijke sfeer en natuurlijk de unieke relatie die je met de klant hebt. Schenk hen daarom af en toe kleine giveaways tijdens hun verblijf. Dit versterkt niet alleen je relatie met al jouw gasten, maar zorgt ook voor merkwaarde voor je café. 

Deze 3 marketingstrategieën helpen jou niet alleen om nieuwe klanten aan te trekken. Maar deze ideeën helpen jou ook om ervoor te zorgen dat ze terug blijven komen. Gezellig een drankje drinken, daarbij een hapje eten en een geweldige sfeer is immers slechts het begin voor de populariteit van jouw zaak.

Probeer de bovenstaande promotietips uit en kijk vervolgens hoe ze jouw bedrijfsresultaten beïnvloeden. Met de juiste reclame en creativiteit zal jouw zaak absoluut door nieuwe klanten opgemerkt worden.